مطالب تخصصی ورزرش رزمی کاراته و تندرستی, مطالب کاراته

بهترین سبک کاراته کدام است و کاراته چند سبک دارد؟!

بهترین سبک کاراته

بهترین سبک کاراته را بشناسید..

بهترین سبک کاراته : اگر بدنبال این هستی که چطور یک کاراته کا موفق بشی، باید اول بتونی، از لیست سبک های کاراته، سبک درست رو برای خودت انتخاب کنی! ما در این مطلب از سایت علم کاراته؛ اولین رسانه تخصصی آموزش کاراته، به: بهترین سبک کاراته، برای بانوان و آقایان و مقایسه سبک های کاراته، پرداختیم. که شما با مقایسه سبک های کاراته، میتوانید،ورزش کاراته را پر قدرت شروع کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

کاراته تمرین کنیم با چه هدفی ؟

شوشین ناگامینه، معتقد بود  کاراته رو میتوان یک نبرد درونی یا ماراتونی تعریف کرد که تمام عمر طول میکشد و موفقیت در آن تنها : از مسیر خویشتنداری، تمرین سخت و ابتکارات خالقانه میسر است. همچنین هنرجویان کاراته رو به عنوان یک تمرین عمیق فلسفی را انجام میدهند.

کاراته-دو به آموزش اصول اخلاقی میپردازد و میتوان جنبه معنوی برای افراد پیرو آن داشته باشد. امروزه کاراته برای کمال شخصی، دفاع شخصی، و به عنوان یک ورزش آموخته میشود.

برای شروع کلاس آنلاین کاراته با مربیان مختلف کافیه روی عکس زیر کلیک کنی!

کلاس کاراته انلاین

کاراته چند سبک دارد و چطور سبکها بوجود آمدند؟

در تاریخچه کاراته میخوانیم که: سال 1477 پاداشاه ان زمان ورزش و تمرین هنر رزمی رو ممنوع اعلام کرد. به همین دلیل مردم هنر رزمی چین را با هنر محلی خود ترکیب کردند این ممنوعیت باعث شد سیستم های رزمی کاراته خاص و در این حین بهترین شیوه های کاراته را ابداع کنند. در قرن ۱۸ بود، سه سیستم مختلف از اوکیناوا-ته در سه روستای اوکیناوا با نامهای ناها، قلعه شوری و توماری به وجود آمد. این سیستمهای رزمی را با نامهای ناهاته، شوریته و توماریته میشناسیم. اگر دوست دارید که بدانید بهترین سبک کاراته چه سبکی و کاراته چند سبک دارد؟  یادتان باشد که در گذشته تمرین کنندگان بر پایه این 3 سیستم کاراته امروزی را انجام میدادند، پس با دقت این 3 سیستم را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین سبک کاراته کنترلی و غیر کنترلی را نسبت به روحیات خودتان انتخاب کنید.

  • شوری ته
  • ناهاته
  • توماری ته

1.شوری ته

فونوکوشی

در شهر شوری که پادشاهی ریوکیو بوده ایجاد شده.از بزرگترین استادان این سیستم، آنکوایتوسو بود. او معلم آموزش و پرورش و همچنین از استادان معروف شهر شوری بود که نقش به سزایی در گسترش کاراته در آن زمان داشت و به خاطر چالشهای فراوانش برای ورود کاراته به مدارس اوکیناوا، نزد همگان به عنوان پدر کاراته امروزین شناخته شدهاست.

البته اغلب استاد فونوکوشی رو پدر کاراته مینامند.که یکی از بهترین سبک های کاراته رو ایشون ابداع کردند که بع معنی کاج لرزان هست

در سیستم شوری ته از حرکات سرعتی و انفجاری پیروی میکند و در آن نفس جایگاهی چشمگیری زیاد ندارد. نمونه ای از کاتا های حرکات نمایشی این سیستم میتوان به …

  • باسایدای basaidai
  • کان کو شو Kūsankū
  • جیون Jion
    و از سبکهای ایجاد شده به….
  • شوتوکان
  • شیتوریو
  • کان ذن ریو میتوان نام برد.

2.ناهاته

روشهای به کار رفته در سیستم ناهاته با روشهای به کار رفته در سیستمهای توماریته و شوریته تفاوتهایی دارد. بدلیل ورود سبک مبارزه چینی که مانند تایچی چوان می باشد و به همین علت باعث تفاوت با سبک های کاراته امروزی، میکند در سیستم ناهاته حرکات با تنفسی عمیق و حرکات دورانی همراه است که این ویژگی او را از سایر سیستم ها متمایز میکند. نمونه ای از کاتا های حرکات نمایشی این سیستم میتوان به :
سن چین Seienchin
سو چین Shisōchin
و از سبکهای ایجاد شده به….
گوجوریو
تون ریو
اوئه چی ریو میتوان نام برد.

ساق روپا اراوازا

خرید ساق روپا کاراته آروازا اصل (ARAWAZA LEG ROPE)

 

3.توماری ته

این سیستم بر اثر دخالت مقامات بالا و دیپلمات ها ابداع شده و اکثر حرکات آن شبیه به سیستم شوری ته و اندکی سیستم ناهاته درآن دیده میشود. نمونه ای از کاتا های حرکات نمایشی  این سیستم میتوان به …

  • وان کان Wankan
  • وان شو Wanshū
    و از سبکهای ایجاد شده به….
  • موتو بو ریو
  • ماتسو بایاشی ریو  میتوان نام برد.

 

 

خرید دوره آموزشی گرم کردن 0 تا 100 (وارم آپ مستر) + پشتیبانی 30 روزه

 میدونستی که: کاراته بالغ بر 100 سبک فعال در دنیا داره ؟!

5 تا از بهترین سبک های کاراته..!

  • شوتوکان

  • شیتوریو

  • واداریو

  • گوجوریو

  • کان ذن ریو

    بهترین سبک کاراته کنترلی

1.شوتوکان

توسط استاد فونوکوشی، که تاثیر گذار ترین و پایه گذار کاراته است شناخته میشود، علت نام گذاری بدلیل محل زندگی فونوکوشی بود که در جنگل کاج بود و شوتو به معنای کاج لرزانمیباشد در این سبک توجه خاصی به سرعت و وارد کردن نیرو دارد.

2.شیتوریو

از ترکیب دو سیستم رزمی شوریته و ناهاته تشکیل شده و توسط فردی به نام کنوامابونی ابداع شده در این سبک مانند شوتوکان توجه به سرعت و وارد کردن نیرو دارد .

شیتوریو کاراته

 

3.واداریو

توسط فردی اوتسوکا هیرونوری ابداع شده و به گفته او واداریو به : راه صلح، روش صلح، روش صلح جویانه میپردازد.

 

4.گوجوریو

فردی به اسم چوچون میاگی ابداع کرده که در این سبک بیشتر تکنیک های جابجایی و ضربات پا و دست از فاصله نزدیک و حرکات دست باز به صورت نرم در اموزش خود استفاده میکند تاکید این سبک بیشتر بر روی تنفس درست و عمیق میباشد.

5.کان ذن ریوفرهاد وارسته موسس کان ذن ریو

توسط فرد ایرانی به نام فرهاد وارسته که کاراته رو به ایران اورد و به گفته او به معنایکاملترین سبک کاراته است و اونرو به کاراته ایرانی میشناسیم!

اماباید بدانید که یک سبک پرطرفدار دیگر هم وجود دارد به نام کیوکوشین کاراته، که در ادامه در سایت علم کاراته به ان خواهیم پرداخت.

 

کیوکوشین کاراته چگونه است؟

کیوکشین کاراته، یکی از پرطرفدار ترین سبک های کاراته در میان سبک های آزاد است که توسط فردی بنام: (سوسایما اویاما) ابداع شده است. در کیوکوشین اوکیناوایی، افراد در مبارزات خود بسیار تاکید دارند که از فاصله نزدیک مبارزه خود را انجام دهند و هیچ گونه عقب نشینی نداشته باشند. این سبک هم مانند: سبک شیتوریو، که در بالا به آن اشاره کردیم به تمرینات تنفسی و استقامتی، تاکید بسزایی دارد و افراد در حرکات کیوکوشین، تلاش میکنند تا در کنار مبارزه، روحی توانمند و قوی بسازند.

 

 

 

در بهترین سبک کاراته به این نتیجه رسیدیم که…

کاراته با تاریخچه و فراز و نشیب هایی و دخالت هایی که داشته تونسنته با اکثر ورزش های رزمی همچون جوجیتسو، تایچی چوان و بوکس و چند ورزش دیگر ترکیب شود و همه اینها رو مدیون کسانی هستیم که در مقابل ستم تسلیم نشدند و با ابداع این هنر رزمی و سبک های مختلف، توانستند راه و روش زندگی سالم توام با مهارت جسمانی قوی و روحی سالم رو استفاده و برای آیندگان حفظ کنند.

اگر شما با خواندن مطلب کاراته سبک های کاراته توانایی این رادارید تا بهترین آنرا بشناسید، و اگر علاقمند  شدید که هنر کاراته را شروع کنید، ما برای شما یک دوره تضمینی رایگان و با پیشرفت قطعی آماده کرده ایم که تنها کافیست، از طریق دکمه زیر وارد شوید و دوره طبقه همکف، که مخصوص افراد مبتدی و کسانی است که میخواهند به تازگی کاراته را شروع کنند و یکی از سبک های کاراته را انتخاب کنند.

 

دوره رایگان تضمینی طبقه همکف کاراته

 

امیدواریم با خواندن این مطلب شناخت لازم از ورزش کاراته و بهترین سبک کاراته رو پیدا کرده باشید و در صورت علاقه به این ورزش سبک درست رو انتخاب و در اون اموزش و تمرین و در نتیجه به موفقیت دلخواهتان برسید.

 

سوالات متداول در مورد سبک کاراته….

 

بهترین تکنیک های کاراته کدامند؟ ⭐

بهترین تکنیک های کاراته، بسته به نوع سبک و موقعیت های پیش آمده مختلف است و باید شما تمامی تکنیک های سبکی از کاراته که انتخاب کردید را در آم ماهر باشید تا بتوانید از گلچینی از آنها در مواقع خاص استفاده کنید.

سبک های کاراته کدامند؟ ⭐

سبک های کاراته، شامل 5 سبک اصلی میشود (شیتوریو، شوتوکان، گوجوریو، واداریو، کان ذن ریو) که ما کاملا برایتان در علم کاراته توضیح داده ایم.

قویترین سبک کاراته چیست؟ ⭐

ما در کاراته چیزی بنام قویترین سبک کاراته نداریم، زیرا کاراته یعنی مبارزه با دست خالی و تمامی سبک های کاراته از این معنا پیروی میکنند.

کدام سبک کاراته المپیکی شد؟ ⭐

تمامی سبک های کنترلی کاراته که ماهم در علم کاراته یکی از سبکهای آنرا که شوتوکان نام دارد به شما آموزش میدهیم، وارد المپیک شدند و قرار است در سال 2021 هنرنمایی کنند.

برای شروع کلاس آنلاین کاراته با مربیان مختلف کافیه روی عکس زیر کلیک کنی!

کلاس کاراته انلاین

 

author-avatar

درباره سعید کاشانی راد

من سعید کاشانی راد، هدفم اینه با انتشار محتوای غنی و خاص در عرصه ورزش کاراته، بتونم دانش جامعه کاراته ایران رو ارتقا بدم و به اونها کمک کنم :) برای آشنایی بیشتر با من داخل گوگل، عبارت "اینستاگرام علم کاراته" رو جستجو کن.

دیدگاهی در مورد “بهترین سبک کاراته کدام است و کاراته چند سبک دارد؟!

  1. وحید گفت:

    با عرض سلام و تشکر از مطالبتون فقط جسارتا می خواستم خدمتتون عرض کنم که کان ذن ریو یکی از زیر مجموعه های سبک شتوکان است و سبک های اصلی کاراته چهار سبک شوتوکان، شیتوریو، واداریو و گوجو ریو هستند.

    1. بله درسته کان ذن رو به دلیل اینکه ایرانی هست ما قرار دادیم

  2. امیر گفت:

    سلام ممنون از مطالبتون اما چرا سبک آزاد دای دو جوکو رو نذاشتین؟

    1. اون زیر شاخه میشه عزیزم ما بیشتر از 100 تا سبک داریم!

  3. سیده زهرا موسوی گفت:

    سلام آقای کاشانی
    چقدر عالی و جامع و در عین حال مفید و کاربردی توضیح دادید. خیلی ممنون
    اوس

    1. سلام ارادت باعث افتخار ماست 🙂

  4. جهان گفت:

    چه عالی و کامل توضیح دادید الان خیلی راحت تر می تونم سبک کاراته مورد علاقه ام رویدا کنم.
    اوس

  5. محمد گفت:

    سلام
    تشکر تشکر ، بسیار جامع و عالی توضیح دادین ممنونم

    1. ارادت ممنون از نظر خوبت 🙂

  6. غزاله گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال در کیوکوشین من کمربند زرد استم تا مشکی چه مدت زمانی باید آموزش ببینم؟

    1. سلام مرسی ازتتتت قهرمان. برای رسیدن به درجات بالا کافیه روی لینک زیر بزنی 🙂
      https://elmkarate.ir/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%DA%A9%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%87/

    2. کیم کیم گفت:

      بستگی به کار کردن خودت داره که خوب باشی یا نه و همچنین بستگی به مربیت داره
      در کل دو کمربند دیگه داری تا مشکی اما همینا مهم هستن
      سبز و قهوه ایی

    3. سامیار گفت:

      منم کیوکوشین کار میکنم کمربند سبز ۳ تا کمربند دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.