کاراته کست (پادکست ورزشی), مطالب تخصصی ورزرش رزمی کاراته و تندرستی

چطور در ورزش کاراته به خودمان ایمان داشته باشیم؟

چطور در ورزش کاراته به خودمان ایمان داشته باشیم؟

چطور در کاراته به خودمان ایمان داشته باشیم؟

بذر پیروزی و موفقیت در وجود هرکسی بلا استثناء وجود دارد و تنها کاری که باید یک کاراته کا انجام دهد این است که آنرا به خوبی ابیاری کند و تغذیه مناسبی به آن دهد و صبور باشد تا آن بذر رشد کند و نتیجه دهد. حالا با این صحبت چطور میشود که بیشتر کاراته کاها و رزمیکاران در مسیر رسیدن به رویا و اهدافشان با شکست مواجه میشوند؟

جالب است بدانید یکی از مهمترین دلایل اینسری شکستها عدم اعتماد به نفس است که باعث شده فرد به خودش ایمان نداشته باشد و بر روی ارزش های واقعی و مهارتهای منحصر به فرد خود سرمایه گذاری نکند، که این امر 2 پیامد منفی و ویران کننده دارد که شامل: احساس سرخوردگی و عدم درک ارزشهای خود و محدود سازی توانایی هایی ذاتی میباشد.

 

ساق روپا اراوازا

خرید ساق روپا کاراته آروازا اصل (ARAWAZA LEG ROPE)

 

حالا که توانستید موانع منفی اعتماد به نفس را پیدا کنید، وقت ان است که ایمان خود را در هنر رزمی کاراته بالا ببرید که این امر صرفا با 3 ترفند کلیدی موثر میباشد که در ادامه به صورت تخصصی به شما در این پادکست خواهیم گفت.

 

 

1.مراقب گفتگوهای ذهنی باشید!

قطعا همه کاراته کاها در حین تمرین، مسابقه و سایر شرایط دیگر با ذهن خود دچار جنجال و کشمکش هستند که این بسیار عالی است، اما اگر در ذهن خود گفتگوهایی انجام دهید که باعث شود با خودتان بد رفتار کنید یا روحیه خود را نابود کنید قطعا نتیجه منفی خواهید گرفت. پس الان وقت ان است که روحیه مثبت را درون خود تقویت کنید و به اتفاقات خوب و توانایی هایی که دارید فکر کنید و سغی کنید با استفاده از اتها اتفاقات خوبی را خلق کنید و به خودتان دلگرمی دهید.

یادتان باشد هرکار مثبت و خوبی را که انجام میدهید انرا عادی جلوه ندید بلکه بسیار برای ان عمل از خودتان تشکر کنید و از ان کار تعریف کنید ولی اگر دچار کار اشتباهی شدید، بجای اینکه همه خطاهای خود را به رخ خودتان بکشید و اعتماد به نفس خودتان را خورد کنید، به خودتان بگویید که: این بهایی است که باید در مسیر موفقیت و رشد پرداخت کنم تا به پیروزی لذت بخش برسم!

 

  1. عدم مقایسه خود با دیگران!

وقتی شما خودتان را از هر نظر با دیگران مقایسه میکنید، تنها سودی که برای شما دارد این است که ذهنتان اشفه میشود و اعتماد به نفس خود را نسیت به مهارتهای خود از دست میدهید که این امری بسیار مضر است و شما بجای اینکه خودتان را با دیگران مقایسه کنید باید امروز خود را با روزهای گذشته خود مقایسه کنید و ببینید چقدر رشد و پیشرفت داشته اید و تلاش کنید روز به روز بهتر باشید و مهارتهای خود را در هنر کاراته ارتقا دهید.

 

دستکش کاراته اراوازا ابی

خرید دستکش کاراته آراوازا (ARAWAZA GLOVES)

 

  1. کنار گذاشتن باورهای پوچ و مضر!

امروزه بعضی از افرادی که در کاراته فعالیت میکنند و مهارت دارند، معتقدند نمیشود در کاراته موفقیت های بزرگ را بدلیل اینکه افراد دیگر موفق شدند بدست اورد و این باوری بسیار اشتباه است زیرا باید یک کاراته کا بعد های دیگر این ورزش را ببیند نه این خودش را بر خود تحمیل کند.

یادتان باشد هرچقدر مسیر سخت و طاقت فرسا باشد ان مسیر برای شما موفقیت های خوبی را به ارمغان میاورد و شما میبایستی تنها باور به خود را که رمز موفقیت است تقویت کنید و عوامل سد این راه را شناسایی و حذف کنید.

 

برای شنیدن و دانلود این پادکست میتوانید از بخش زیر استفاده کنید 🙂

دانلود مستقیم کاراته کست قسمت دوم
author-avatar

درباره سعید کاشانی راد

من سعید کاشانی راد، هدفم اینه با انتشار محتوای غنی و خاص در عرصه ورزش کاراته، بتونم دانش جامعه کاراته ایران رو ارتقا بدم و به اونها کمک کنم :) برای آشنایی بیشتر با من داخل گوگل، عبارت "اینستاگرام علم کاراته" رو جستجو کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.