کاراته کست (پادکست ورزشی), مطالب تخصصی ورزرش رزمی کاراته و تندرستی

4 ترفند برای رسیدن به حال خوب در ورزش کاراته

پادکست آموزشی کاراته

 

 4ترفند برای حال خوب در ورزش رزمی کاراته

بنظرم 80% حال خوب یه کاراته کا مربوط روحیه هست که باید اینرو ­به خوبی پرورش داد.. وقتی که حال خوب داشته باشیم، تلاش کردن برای ما راحت تر میشه و در کنار اون سبکبار و راحت و رها و البته خلاق‌تر میشیم.

اما باید چطور حال خوب در ورزش رزمی کاراته رو با این رقابت سخت در مسابقات بدست بیاریم؟ ایا کار سختیه یا نه؟

تو این پادکست قراره باهمدیگه پله پله یکسری قواعد رو به صورت روتین انجام بدیم تا به حال خوب در ورزش رزمی کاراته برسیم و به راحتی بتونیم در مسابقات و شرایط چالشی  در کاراته برامون بوجود میاد موفق باشیم

 

ترفند 1: مقایسه مهارتهای جسمی و روحی

اگر قصد اینو داری تا خودتو خورد کنی و عزت نفستو نابود کنی کافیه که داخل هر دوجویی که رفتی به مقایسه خودت با هم رزم های اونجا بکنی ولی اگر میخای واقعا رشد کنی باید یاد بگیری که تو و هر کس دیگه ای فارغ از بحث اموزش و مهارت های یادگرفته شده یکسری توانایی ها هاص دارید که این باعث میشه فرد متمایز و خاص کنه.

یادت باشه تو این دنیا فقط یدونه ازت هست!

در نتیجه هیچوقت و تحت هر شرایطی توانایی های خودتو با کس دیگه مقایسه نکن. البته این به معنی نیست که اشکالات خودتو رفع نکنی! نه! بلکه باید ار هرکاری که میکنی درس بگیری و به انالیز و تحلیل و بپردازی و اگر عیبی داری از طریق اموزش اصولی و مربیان با تجربه در بخش مرتبط رفع کنی.

 

دستکش کاراته اراوازا ابی

خرید دستکش کاراته آراوازا (ARAWAZA GLOVES)

 

ترفند 2: سخت ترین رقیب، خودتی

اگر واقعا دوست داری حال وحس خوبی رو در کنار اینکه تو کاراته رشد میکنی داشته باشی باید بلد باشی از روز قبلی تمرینت یه گام جلوتر باشی و این 2 تا خوبی داره1 اینکه حس رقابت جوییت ارضا میشه و 2 سعی میکنی همیشه رکورد خودتو بزنی.

قطعا هرکسی از توانایی های خودش اطلاعات زیادی داره پس رقابت با خود، یکی از بهترین روشهایی که میشه ازش استفاده کرد.

 

ترفند 3: خنده و حس مثبت فراموش نشه!

خیلی از مربیا رو میبینم که اصرار میکنن هنرجو اخمو باشه و خودشو جمع کنه! این خوبه اما نه در هر شرایطی چون اگر ما حس خوب و شادی رو تو تمرین نداشته باشیم به مرور زمان حس نفرت پیدا میکنیم و باعث تمرین زدگی ما میشه، البته این تجربه شخصی منه و ممکنه برای توهم اتفاق بیوفته!

چطور حس مثبت رو و شادی رو وارد تمرین کنیم؟

از حس مثبت و خنده میتونی بین تمریناتت، سوتی هایی که میدی، امتیازاتی که بعد از تکنیک دریافت میکنی و لحظات خوبی که بین هم رزم هات تجربه میکنی استفاده کنی. ببین رفیق گلم زیاد سخت نگیر “)

 

ساق روپا اراوازا

خرید ساق روپا کاراته آروازا اصل (ARAWAZA LEG ROPE)

 

ترفند 4: بیخیال 1 ثانیه پیش، مهم الانه!

درسته که گذشته بهمون درس میده اما اگر زیادی داخل غرق بشیم میتونه مارو نابود کنه و باعث حسرت ما بشه پس ما باید دقیقا در این بخش مثل ترفند 1 رفتار کنیم و بعد هر اتفاقی که افتاده، چه بد چه خوب رو بزاریم کنار و به فکر اتفاقات خوبی که قراره در اینده برامون تو بیوفته فکر کنیم و خودمون رو براش اماده کنیم، اینجوری هم نتیجه بهتری کسب میکنی هم حالت خوب میمونه!

یادت باشه برای موندگاری تو ورزش کاراته باید حال دلت خوب باشه 🙂

 

 

برای شنیدن و دانلود این پادکست میتوانید از بخش زیر استفاده کنید 🙂

دانلود پادکست با لینک مستقیم

 

author-avatar

درباره سعید کاشانی راد

من سعید کاشانی راد، هدفم اینه با انتشار محتوای غنی و خاص در عرصه ورزش کاراته، بتونم دانش جامعه کاراته ایران رو ارتقا بدم و به اونها کمک کنم :) برای آشنایی بیشتر با من داخل گوگل، عبارت "اینستاگرام علم کاراته" رو جستجو کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.