بدنسازی رزمی ویژه کاراته, مطالب تخصصی ورزرش رزمی کاراته و تندرستی

5 تمرین فوق العاده برای انعطاف پذیری بالا

تمرینات انعطاف پذیری بالاتنه

تمرینات انعطاف پذیری بالاتنه چگونه است و چه فوایدی دارد؟

تمرینات انعطاف پذیری بالاتنه به شما این امکان و ویژگی را میدهد تا بتوانید در حین کارهای روزمره عملکرد بیشتر  و بهتری داشته باشید و در هر سنی که قرار دارید، از اسیب دیدگی خود جلوگیری کرده و عملکرد عضلات خود را بهبود دهید. تمرینات انعطاف پذیری بالاتنه شامل یکسری حرکات کششی است که باعث میشود طول عضلات یا (فاسیکول) افزایش یابد که نتیجه این عمل، افزایش دامنه حرکانی بالاتنه شماست. جالب است بدانید که طبق تحقیقاتی در ایالات متحده امریکا، ثابت شده است که هر چقدر سن افزایش میابد عضلات کوتاه تر میشوند و درصد عضلانی نسبت به چربی کمتر میشود. در ادامه با سایت علم کاراته؛اولین رسانه آموزش کاراته ایران، همراه باشید تا تمرینات انعطاف پذیری بالاتنه، بدون وسیله را دریافت کنید و با خواص آن اشنا شوید.

یکی از فواید تمرینات انعطاف پذیری بالاتنه این است که به شما کمک میکند تا عضلات با استحکام تری داشته باشید و از پایین ستون فقرات خود مراقبت کنید که این امر صرفا با انجام تمرینات انعطاف پذیری نیم تنه موثر است. از دیگر خوبی های تمرینات انعطاف پذیری بالاتنه میتوان به راحتی بیشتر در حین نشستن یا حتی سفر و شرایط خاص اشاره کرد زیرا، بدن در آن وضعیت، بدن حالت مناسبی ندارد برای همین اگر شما تمرینات انعطاف پذیری بالاتنه، را انجام دهید در آن شرایط سخت دچار اسیب دیدگی نمیشوید.

 

5 مورد از تمرینات انعطاف پذیری بالاتنه را رایگان دریافت کنید!

قبل از اینکه به سراغ معرفی تمرینهای انعطاف بالاتنه برویم، وقت آن است که قبل از هرچیزی 5 الی 15 دقیقه بدن خود را کششی های پویا مانند: پروانه، چرخش کتف و غیره گرم کنید زیرا، جریان خون در بدن افزایش پیدا میکند. یادتان باشد اگر شما یک کار خیلی خاص مانند تایپ انجام میدهید باید بیشتر روی عضلاتی زمان بگذارید و به آن اهمیت بدهید که در حین کار، از آن عضله کار بیشتری میکشید زیرا، در حالت مناسبی در حین کار قرار ندارد. در ادامه تمرینات انعطاف پذیری بالاتنه  را در اورده ایم.

 

آموزش حرکت عبور از شانه

 

  1. عبور از شانه یا (Shoulder pass-through):

این حرکت به خوبی به شما کمک میکند تا تحرک مفصل شما بیشتر شود و عضلات شانه شما درگیر باشد و بخش شانه های شما کمی منعطف شود. برای انجام این حرکت صرفا نیاز به یک چوب دارید تا آنرا در دست بگیرید.

 

کشش عضلات کتف و شانه

 

  1. کشش عضلات کتف و شانه یا (Doorway stretch):

این حرکت این ویژگی را دارد تا هر طرف از سینه یا قفسه سینه خود را به صورت منحصر به فرد بکشید و آنرا تحت فشار قرار دهید. این کشش علاوه بر افزایش موبیلیتی و یا انعطاف پذیری بالاتنه بخش سینه، کمک به رفع گرفتی در محدوده قفسه سینه میشود و دامنه حرکتی کمربند شانه ای را افزایش میدهد.

 

آموزش حرکت ژست کودک

 

  1. حرکت ژست کودک یا (Child’s Pose):

این حرکت جزو تمرینات انعطاف پذیری لگن است و به عنوان یکی از حرکات ورزش یوگا شناخته میشود اما این حرکت راه بسیار عالی است برای باز کردن مفاصل شانه و کشیدگی عضلات پشت و باسن بسیار عالی میباشد و جالب است بدانید، افرادی که دچار درد کمر هستند کافیست این حرکت را 3 بار در روز با ارامش و تنفس شکمی انجام دهند تا معجزه اش را ببینند.

 

آموزش حرکت کبرا

 

  1. حرکت کبرا یا (cobra exercise):

از این به بعد با اجرای این حرکت که جزو تمرینات انعطاف پذیری کمر است، با تمامی دردهای پایین تنه خداحافظی کنید زیرا، یک تمرین عالی برای انعطاف پذیری بالاتنه است و تمامی عضلات نیم تنه فوقانی را درگیر میکند و حس خوبی را به شما منتقل میکند و باعث رفع گرفتگی میشود.

 

آموزش جمع کردن پا داخل شکم

 

  1. جمع کردن پا داخل شکم یا (PAVANA MUKTASANA):

افرادی که دچار گودی کمر میشود و مرکز ثقل آنها به سمت جلو حرکت میکند میبایستی این حرکت را با تنفس شکمی به مدت زمان حداقل 2 دقیقه در محیط ارام انجام دهند تا تاثیر مثبتی بگیرند و دچار درد کمر در بخش پایین تنه نشوند و در کنار آن عضلات بخش بالاتنه را منعطف کنند.

 

حین اجرای تمرینات انعطاف پذیری بالاتنه  باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای ایمن نگه داشتن بدن و جلوگیری از اسیب دیدگی در مفاصل و عضلات یادتان باشد که اگر در حین اجرای تمرینات انعطاف پذیری بالاتنه، دچار درد شدید شدید و حس بدی گرفتید، فورا تمرین را متوقف کنید زیرا، بدن امادگی را برای آن شدت ندارید و تازه کار هستید یا ان حرکت را دارید اشتباه اجرا میکنید.

نکته مهم بعدی که داخل مقاله تمرینات انعطاف پذیری بالاتنه  به ان زیاد اشاره کردیم، تنفس صحیح است که باید به صورت شکمی باشد زیرا، به ارامش اعصاب شما کمک کرده و تنش ها را نا حد زیادی کم میکند. از اینکه برای مطالعه این مطلب از سایت علم کاراته زمان گذاشتید از شما سپاسگذاریم، اگر احساس میکنید تمرین مفید تری وجود دارد لطفا نام انرا در کامنت ها بنویسید و روش اجرای انرا به صورت مختصر توضیح دهید.

author-avatar

درباره سعید کاشانی راد

من سعید کاشانی راد، هدفم اینه با انتشار محتوای غنی و خاص در عرصه ورزش کاراته، بتونم دانش جامعه کاراته ایران رو ارتقا بدم و به اونها کمک کنم :) برای آشنایی بیشتر با من داخل گوگل، عبارت "اینستاگرام علم کاراته" رو جستجو کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.