بدنسازی رزمی ویژه کاراته, مطالب تخصصی ورزرش رزمی کاراته و تندرستی

14 حرکت برای افزایش هماهنگی عصب عضله

افزایش هماهنگی عصب عضله

هماهنگی و ارتباط میان اعضای مختلف بدن بسیار دقیق و شگفت انگیز است‌. یکی از این بخش های پیچیده بدن هماهنگی عصب و عضله  است. میزان هماهنگی عصب و عضله به سطح سلامتی سیستم عصبی بستگی دارد. اما بیماری هایی هستند که این سیستم عصبی را تضعیف می‌کند و روی آن اثر منفی دارند. بنابراین نکته قابل توجه اینجاست که با پیشگیری از این بیماری ها می‌توانید در جهت افزایش هماهنگی عصب عضله خود گام بردارید. متخصصین معتقد هستند که با ورزش کردن و فعالیت بدنی هماهنگی عصب عضله افزایش می یابد.

 

چگونه ورزش بر دستگاه عصبی تاثیر می گذارد.

هماهنگی عصب و عضله برای ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است. انجام تمرینات بدنسازی رزمی و ورزش کردن به صورت عمومی یا تخصصی در ورزشهای دیگر بی شک موجب بهبود کار سیستم عصبی و هماهنگی لازم بین اعصاب و عضلات می‌شود. ورزشکاران همیشه به دتبال راهی برای افزایش هماهنگی عصب عضله در جسم خود هستند. تاثیر ورزش بر دستگاه عصبی :

  • ورزش می تواند از ناراحتی های روحی و روانی بکاهد .
  • ورزش راهی مناسب جهت مقابله با افسردگی های مزمن است.
  • فعالیتهای بدنی بر میزان بهبودی  کار سیستم عصبی و عضلانی می افزاید.
  • برای درمان بی خوابی یکی از مطمئن ترین و موثر ترین راههای درمان آن ورزش کردن است.
  • افرادی که ورزش می کنند از خوابی عمیق تر بهره مند شده و در نتیجه انرژی کافی میتوانند دریافت کنند.

 

افزایش هماهنگی عصب عضله در ورزشکاران

 

14 تمرین ورزشی موثر در افزایش هماهنگی عصب عضله در ورزشکاران

  1. تمرینات حرکتی با نردبان ورزشی
  2. طناب زدن
  3. یوگا
  4. زومبا
  5. ایروبیک
  6. تمرینات با کش تی ار ایکس، پیلاتس
  7. تمرینات با مانع
  8. تمرینات عصب و عضله با توپ
  9. انجام تمرینات تعادلی و ترکیبی
  10. ورزش در آب
  11. تمرینات ترکیبی دو نفره و یا حتی چند نفره
  12. انجام تمرینات هیت و فانکشنال
  13. انجام تمرینات چابکی
  14. کسب آمادگی بدنی

برای افزایش هماهنگی عصب عضله در خود سعی کنید رشته های مختلف ورزشی را امتحان کنید تا متوجه شوید کجاها نیاز به تمرین و تکرار بیشتری دارید‌.

 

تمرینات حرکتی با نردبان چابکی یا ورزشی

  • تمرینات حرکتی با نردبان چابکی یا ورزشی

برای افزایش هماهنگی عصب عضله  یکی از بهترین ورزش ها حرکات نردبان ورزشی است. با استفاده از این وسیله ورزشی، می‌توانید حرکات ریتم دار متنوعی را انجام دهید. این حرکات ریتم دار، تاثیرات مهمی  بر بهبود هماهنگی عصب عضله دارند. در ابتدا، با سرعت ملایم حرکات ورزشی نردبان را انجام دهید. کم کم  سرعت خود را بیشتر کنید. به این ترتیب، گام موثری در راستای افزایش هماهنگی عصب و عضله برداشته‌اید.

 

طناب زدن

 

  • طناب زدن

طناب زدن  یکی دیگر  از محبوب ترین و ساده ترین تمرینات ورزشی است. اگرچه  ساده به نظر می رسد  ولی به دلیل تحرک زیاد ، تاثیرات مثبت زیادی بر سلامت جسمی افراد می گذارد. یکی از این تاثیرات مثبت، کمک به افزایش هماهنگی عصب  عضله است.

 

ورزش یوگا و زومبا

 

  • ورزش یوگا و زومبا

ورزش زومبا و یوگا که امروزه بسیار شناخته شده اند میتواند به افزایش هماهنگی عصب  عضله کمک کنند.

 

استفاده از کش‌های ورزشی (تی آر ایکس، پیلاتس و بتل روپ)

 

  • استفاده از کش‌های ورزشی (تی آر ایکس، پیلاتس و بتل روپ)

حرکات ورزشی که  با کش‌های مخصوص انجام می‌شوند، سبب افزایش سلامت سیستم عصب عضله  می‌شوند. البته باید توجه کنید که این حرکات ورزشی باید درست و طبق اصول انجام شوند.

 

تمرینات عصب عضله با توپ

 

  • تمرینات عصب عضله با توپ

حرکات ورزش با توپ‌های ورزشی  به افزایش هماهنگی سیستم عصب عضله کمک زیادی می کند

  • انجام تمرینات تعادلی و ترکیبی

ممکن است هرروز تعادل و بالانس بدن ما متفاوت از روز قبل باشد. چون افزایش تعادل بدن یک روند و مسیر است.  تمرینات تعادلی و ترکیبی بسیار برای  تقویت هماهنگی عصب و عضله مفید هستند‌

  •  ورزش در آب

ورزش‌ کردن در  آب برای افزایش هماهنگی عصب عضله بسیارمفید هستند. شنا کردن و راه رفتن در استخر  می‌تواند سطح سلامت سیستم عصب عضله را بهبود ببخشید.

  • تمرینات ترکیبی دو نفره یا چند نفره

ورزش‌های  گروهی را دسته کم نگیرید . متخصصان معتقدند که با انجام ورزش‌های گروهی، می‌توانید سلامت سیستم عصب و عضله را افزایش دهید. شما همچنین می‌توانید برخی تمرینات ورزشی را به صورت گروهی و ترکیبی انجام دهید

  • تمرینات ورزشی هیت و فانکشنال

تحقیقات نشان داده است  که  تمرینات هیت و فانکشنال نیز برای کمک به افزایش هماهنگی عصب عضله بسیار موثر هستند. در حقیقت، تمرینات ورزشی شدید می‌تواند سبب بهبود وضعیت عضلات و همچنین بهبود سیستم عصبی فرد شود. 

  • تمرینات چابکی

تمرینات چابکی برای تمام ورزش‌هایی که نیاز به سرعت و چابکی دارند، کاربرد دارد. با انجام تمرینات چابکی شما می‌توانید سرعت تفکر و افزایش هماهنگی عصب  عضله داشته باشید.در تمرین چابکی خوشبختانه همه عضلات به یک‌باره درگیر می‌شوند و تاثیر بسیاری بر افزایش قدرت و زیبایی عضلات‌تان خواهد داشت.

  • کسب آمادگی بدنی

آمادگی جسمانی مجموعه ای از فاکتورهای متفاوت از جمله قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، استقامت هوازی، انعطاف پذیری و ترکیبی بدنی است.یکی از فاکتورهای بدنِ سالم افزایش استقامت و قدرت عضلانی برای انجام هر فعالیت بدنی است.

 

گرم کردن قبل از بدنسازی

  برای دریافت دوره آموزش گرم کردن قبل از بدنسازی کلیک کنید  

 

  • چگونگی هماهنگی عصب و عضله

هماهنگی و ارتباط سیستم عصبی در جریان یک فعالیت و حرکت سایر اعضای حسی بدن صورت می‌گیرد. این سیستم شامل تمام عضلات بدن و اعصاب متصل به آن‌ها است. در تمام حرکاتی که بدن انجام می‌دهد، نیاز به وجود هماهنگی مغز و عضله احساس می‌شود. سیستم عصبی برای برقراری این هماهنگی، پیام‌هایی را با سرعت بسیار زیاد میان مغز و عضلات انتقال می دهد. بدین صورت، فعالیت سیستم عصب عضله شکل می‌گیرد. و این هماهنگی برقرار می‌شود.

برای ایجاد هماهنگی بین عصب و عضله،  هدف از حرکات ورزشی که انجام می‌دهید تمرکز  روی عضله خواهد بود. هر تکراری که شما انجام می‌دهید عضله موردنظر را درگیر کرده و زمینه رشد عضلانی را برای خود فراهم کرده اید.

با تمرکز روی عضلات هدف و احساس عملکرد هر عضله زیر فشار، بیشترین نتیجه را از تمرینات خودخواهید گرفت. فراموش نکنید که با هماهنگی داشتن عصب و عضله رشد شما چند برابر شده و قسمت‌های ضعیف بدنتان نیز رشد خواهد کرد.

سعی کنید هر تمرین را با عضله اصلی آن و هماهنگی ذهن انجام دهید. هماهنگی عصب و عضله رمز موفقیت شما  به رشد دلخواهتان است.وقتی ورزشکاری بتواند یک حرکت روان، سریع و با هزینه انرژی کمتر همراه با حفظ تعادل انجام دهد، آنگاه می‌شود گفت که وی از توانایی هماهنگی خوبی برخوردار هستند. و با این ورزش ها توانسته است افزایش هماهنگی عصب  عضله داشته باشند.

 

کلاس کاراته انلاین

author-avatar

درباره سعید کاشانی راد

من سعید کاشانی راد، هدفم اینه با انتشار محتوای غنی و خاص در عرصه ورزش کاراته، بتونم دانش جامعه کاراته ایران رو ارتقا بدم و به اونها کمک کنم :) برای آشنایی بیشتر با من داخل گوگل، عبارت "اینستاگرام علم کاراته" رو جستجو کن.

1 نظر در “14 حرکت برای افزایش هماهنگی عصب عضله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.