بدنسازی رزمی ویژه کاراته, مطالب تخصصی ورزرش رزمی کاراته و تندرستی

چطور شجاعت در مسابقات رزمی را بدست بیاوریم!؟

چطور شجاعت در مسابقات رزمی را بدست بیاوریم!؟

راههای افزایش شجاعت در مسابقات رزمی

در ورزش های رزمی مانند کاراته، تکواندو، بوکس، و…. شجاعت حرف اول را می‌زند اما با داشتن شجاعت همیشه یه ترسی در وجود ورزشکار وجود دارد ما در این مقاله از سایت علم کاراته قصد داریم راههای افزایش شجاعت در مسابقات رزمی و غلبه بر ترس را بیان کنیم.

تعریف شجاعت و تعریف ترس

شجاعت ترکیبی از قدرت ذهنی، دانش و اعتماد به ‌نفس در هر فرد  است. ویژگی‌ای که به شما کمک می‌کند بتوانید در مواقع حساس، تصمیم‌های دشوار بگیرید و دست به عمل بزنید. شجاعت در مسابقات رزمی  هم از این قاعدع مستثنی نیست.

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های آدم‌ها در هر حوزه ای می‌تواند ترس باشد. ترس هم مانند سایر احساسات نظیر غم، عصبانیت، شادی یا آرامش یک احساس طبیعی است. ترس در واقع نقطه مقابل شجاعت یعنی نترسیدن  است.  ترس همیشه سعی دارد ما را ضعیف و کوچک نشان دهد و همراه با  استرس، ما را از پیشرفت و موفقیت باز می دارد.  هر کسی تعریف خاصی از ترس دارد ولی بطور کلی ترس، احساسی است که در واکنش به خطرات از شما بروز می‌کند. احساس ترس، حس ناخوشایندی است که وقتی خطری شما را تهدید می‌کند، در ذهن شما پدیدار می‌شود. فرقی نمی‌کند این خطر بیرونی باشد یا درونی.

 

راههایی برای افزایش شجاعت

 

راههایی برای افزایش شجاعت

شجاعت دلیل نبودن ترس نیست، افراد شجاع هم احساس ترس می‌کنند ولی به راحتی می‌توانند ترس خود را کنترل کنند و بر آن غلبه داشته باشند. شجاعت به ورزشکار کمک می‌کند تا بتواند تصمیم های سخت بگیرد ، و به موقع دست به اقدام بزند. شجاعت در مسابقات بخصوص شجاعت در مسابقات رزمی به فرد کمک میکند تا در لحظه تصمیم بگیرد و تصمیمش را اجرا کند.

  • ترس خود را بپذیرید

این حقیقت را بپذیرید که ترس یک حس طبیعی است که همۀ انسانها  به نوعی حس ترس را درون خود دارند.

  • ترس های خود را شناسایی کنید

این سوال از خود بپرسید که آیا این ترس به شما کمک می‌کند یا مانع پیشرفت و موفقیت شما میشود. پس وقتی که ترس خود را شناسایی کنید راحت تر می‌توانید بر آن پیروز شوید . برای تشخیص و شناسایی ترس آنها را بنویسید  زیرا با نوشتن ترس ها می‌توانید تشخیص دهید کدام ترس سالم است و کدام مانع پیشرفت شما شده اند و این قدرت را به خود می دهید که حتی در برابر بدترین ترس های خود شجاعانه عمل کنید. همیشه قدرت این را داشته باشید که شما مالک ترس باشید نه ترس مالک شما.

  • روی ترس خود تمرکز نکنید

با آنکه گفتیم  ترس یک حس طبیعی است، اما انسان ترسو کسی است که در هنگام ترس، به این حس توجه و تمرکز بالایی دارد. در هنگام بروز ترس در وجودتان، به هیچ وجه به آن تمرکز نکنید و با تمام وجود آنرا نادیده بگیرید تا آن حس ترس در شما   ضعیف و ضعیف تر  شود.

  • در درون موقعیت ترس بروید

وقتی انسان از چیزی می‌ترسد بخاطر اینکه بتواند بر ترس خود غلبه کند باید در موقعیت آن ترس قرار بگیرد . مواجهه شدن با چیزي که از آن ترس دارید عین شجاعت است .

  • روال عادی زندگی خود را تغییر دهید

اگر می‌خواهید شجاعت در مسابقات رزمی داشته باشید باید تغییراتی در زندگی خود به وجود آورید. سعی کنید از تغییرات کوچک شروع کنید. تجربه  نشان داده است که گام های کوچک کنترل شده می‌تواند عضله شجاعت شما را برای چالش های بزرگتر تقویت می‌کند.

  • باور داشته باش  که شما از حریف خود قویتر هستید.

تفاوت پیروزي در مبارزات و یا  شکست در یک مبارزه عدم احساس امنیت داشتن است . ورزشکار رزمی در تمرین های بدنسازی رزمی در چهار چوب رینگ اطمینان کامل دارد که حریف در حیطۀ قوانین به او حمله می‌کند و قصد آسیب جدی   به او را ندارد، ولی مبارزه در  خیابان به این شکل نیست. به هر صورت باور داشته باشید که از حریف مبارز خود قویتر هستید.

  • ماهیچه های مغزی را تمرین دهید

نقاط قوت اهداف و ارزش های خود را بشناسید. داشتن اطلاعات و آگاهی در مورد خود باعث می شود که به شرایط استرس زا غلبه کنید و بدانید که در هر شرایطی باید چه عکس العملی داشته باشید

  • ایمان داشتن به مهارت هاي رزمی خود

ایمان داشتن به مهارت خود در تکنیکها و ضربات  یکی از مهمترین عوامل غلبه بر ترس و افزایش شجاعت در مسابقات رزمی است. همواره به این موضوع فکر کنید که به وسیلۀ تکنیکها و ضرباتی که یاد گرفته اید می توانید هر حریفی را از میدان به در کنید.

  • ترس حریف از شما

وقتی با کسی مبارزه می‌کنید به این فکر کنید که او نیز مانند شما یک انسان است که  داراي حس ترس است.  همانطور که شما می ترسید، حریف  شما نیز از دو  شما می ترسد.

حالا اگر  شما گارد مبارزه را بگیرید  و چند حرکت رزمی از خود نشان دهید ترسش چند برابر خواهد شد. پس در مواجهه با حریف، با خود بگوئید که: حریف از من می ترسد ، ولی به ظاهر نشان نمی دهد.

با تکرار این جمله در ذهن خود که البته واقعیت نیز دارد، نیروی انرژي شجاعت در مسابقات رزمی شما بیشتر می‌شود  و حریف خود به خود دچار ترس از شما میشود.

  • به هیچ وجه به آسیب دیدن فکر نکنید

یکی از عواملی که باعث ترس در وجود شما می شود، این است که فکر می‌کنید  که حریف به شما آسیب میزند و  به شما صدمه میزند. پس اگر می‌خواهید که قدرت شجاعت در مسابقات رزمی خود را تقویت کنید هرگز به این موضوع فکر نکنید‌.

  • با خودتان بگویید اگر شجاعت داشته باشید چه میشود

گاهی شجاع بودن به معنی نگاه کردن به مسائل از بیرون است. و به این سوالات پاسخ دهید. اگر نمی ترسید، آیا واقعا قادر به انجام کاری که باید انجام دهید بودید؟ شاید! اگر ترسی نداشته باشید  ممکن است فرد بهتری باشید؟ به احتمال زیاد! اگر به وضعیت خود از دید متفاوتی نگاه کنید، ممکن است متوجه شوید که واقعاً با تمام وجود و با شجاعت کامل قادر به انجام هر کاری هستید.

اگر نمی توانید در لحظه دلیلی برای شجاعت پیدا کنید، کافی ست وانمود کنید که نترسیده اید. ممکن است دیگران شما را شجاع فرض کنند . ممکن است خودتان هم باور کنید که واقعیت همین است. تا وقتی که بتوانید واقعی اش را بسازید به آن‌ فرض ادامه دهید.زیرا هر چه بیشتر به سوالات خود در این زمینه پاسخ دهید  رسیدن به شجاعت برای تان ممکن تر خواهد بود.

وقتی شجاع‌تر می‌شوید، با قدرت بیشتری وارد عمل می‌شوید و اتفاقاتی را که ممکن است بیفتند، بهتر مدیریت می‌کنید.

 

کلاس کاراته انلاین

author-avatar

درباره سعید کاشانی راد

من سعید کاشانی راد، هدفم اینه با انتشار محتوای غنی و خاص در عرصه ورزش کاراته، بتونم دانش جامعه کاراته ایران رو ارتقا بدم و به اونها کمک کنم :) برای آشنایی بیشتر با من داخل گوگل، عبارت "اینستاگرام علم کاراته" رو جستجو کن.

دیدگاهی در مورد “چطور شجاعت در مسابقات رزمی را بدست بیاوریم!؟

  1. مهران کاکایی گفت:

    سلام آقای کاشانی
    ممنون از سایت عالی تون خیلی مطالب مفید و کاربردی هستند.
    ممنونم
    اوس

  2. سیاوش اسدی گفت:

    سلام متشکرم عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.