فیلم آموزش رایگان کاراته, مطالب تخصصی ورزرش رزمی کاراته و تندرستی, مطالب کاراته

حرکت گدان بارای در کاراته چیست و چه کاربردی دارد؟!

گدان بارای چیست و در کاراته گدان بارای چه نوع دفاعی است؟

حرکت گدان بارای در کاراته یا (Gedan Barai)، یه روش یا یک شیوه دفاعی برای جلوگیری ورود ضربه حریف به قسمت پایین بدن است که اگر بخواهیم، معنی گدان بارای در کاراته را به شما خیلی خلاصه بگوییم، میتوان آنرا دفاع پایین تنه نام گذاری کرد که: “گدان به معنی پایین تنه و بارای به معنی درو کردن میباشد” که بسیار کاربرد دارد و جزو ابتدایی ترین حرکاتی است که شیهان یا سن سی که معنی مربی کاراته هستند، به هنرجویان خود آموزش میدهند. در ادامه با رسانه تخصصی آموزشی علم کاراته همراه باشید.

اگر بخواهیم در مورد تکنیک گدان بارای، بیشتر برایتان صحبت کنیم بایستی بدانید که دفاع گدان بارای، علاوه بر اینکه در مقابل ضربه حریف مقاومت میکند این ویژگی را دارد تا به خوبی ضربه وارد شده توسط مهاجم را که در بخش پایین بدن ما وارد شده رد کند تا ما این امکان را داشته باشیم که به خوبی ضربه جمله ای دیگری را مانند: حرکت تسوکی به حریف وارد نماییم.

 

اموزش گدان بارای در کاراته چگونه است؟

قبل از اینکه به سراغ یادگیری ضربه گدان بارای یا دفاع گدان بارای برویم باید به شما یادآور باشیم که، گدان بارای شوتوکان که یکی از سبکهای کنترلی است با دیگر سبکهای کنترلی و آزاد تفاوت زیادی ندارد و میتوانید آنرا در هر سبکی که هستید بدون نقص اجرا نمایید. تکنیک گدان بارای، در کاراته جزو تکنیهای اصلی است زیرا، در کیهون شما باید تکنهای اجرایی خود را با گدان بارای شروع کنید که میتواند در هیداری گدان بارای یا میگی گدان بارای اجرا شود.

گدان بارای در کاراته و در کاتاهایی مانند: هیان شودان، جیون و انپی، در بخشهای خاص از حرکت گدان بارای  دیده میشود کاتارو ها از آن بهره میبرند. همچنین در بخش کومیته یا مبارزه  شما برای اینکه بتوانید ضربات چودان گری (ضربه پا در کمر) را دفاع یا رد کنید باید به نوعی از تکنیک گدان بارای استفاده کنید. در ادامه به آموزش این حرکت خواهیم پرداخت.

اموزش تکنیک گدان بارای

 

برای اجرای دفاع گدان بارای همانطور که در ویدیو بالا توضیح دادیم و آموزش دادیم میبایستی ابتدا در حالت یوی قرار بگیرید و سپس مراحل زیر را انجام دهید.

  1. اندازه عرض شانه پاها را باز میکنیم و دستان را به صورت مشت در راستا عرض شانه با فاصله 4 مشت از ران فاصله میدهیم. (استقرار یوی)
  2. مشت دست چپ را بالای شانه در کنار گوش راست به صورتی که مچ خم نشود و آرنج در راستا زیر چانه قرار بگیرد میبریم.
  3. سپس دست چپ را در راستا دست راست تا گره مشت دست راست تا جایی که آرنج دست نزدیک است صاف شود پایین میاوریم.
  4. زمانی که به مرحله شماره 3 رسیدیم دست راست در در روبروی ران مانند حالت قرار گیری یوی قرار میدهیم و دست چپ را به صورتی که مشت باشد به کنار کمر یا کمربند میبریم.
  5. این مراحل را میتوانید بعد از مسلط شدن اجرا و پیاده سازی کنید.

 

شرکت در کلاس کاراته

author-avatar

درباره سعید کاشانی راد

من سعید کاشانی راد، هدفم اینه با انتشار محتوای غنی و خاص در عرصه ورزش کاراته، بتونم دانش جامعه کاراته ایران رو ارتقا بدم و به اونها کمک کنم :) برای آشنایی بیشتر با من داخل گوگل، عبارت "اینستاگرام علم کاراته" رو جستجو کن.

دیدگاهی در مورد “حرکت گدان بارای در کاراته چیست و چه کاربردی دارد؟!

  1. Tina گفت:

    Thanks for the help 🙂

    1. Tina گفت:

      Thanks for helping

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.