فیلم آموزش رایگان کاراته, مطالب تخصصی ورزرش رزمی کاراته و تندرستی, مطالب کاراته

حرکت اوچی اوکه چیست و چه معنایی دارد؟

اوچی اوکه در کاراته

تکنیک اوچی اوکه در کاراته چیست و چه معنی خاصی دارد؟

تکنیک اوچی اوکه یا (Uchi-Ude-Uke)، جزو حرکاتی است که 2 کاربرد اصلی دارد که شما با استفاده از این تکنیک میتوانید ضرباتی که وارد بدن میشود را دفاع یا رد کنید که میتواند در مواقع خاص به شما کمک کند. حرکت اوچی اوده اوکه را میتوانید در 2 صورت ثابت و با اجرا در داچی زنکوتسوداچی اجرا کنید و از کارایی آن لذت ببرید. اگر بخواهیم معنی اوچی اوکه را برای شما بازگو کنیم باید به اینگونه تفسیر کنیم که: اوچی به معنای داخل و اوکه به معنای دفاع یا بلوکه میباشد که در گفتار عامیانه معنی حرکت اوچیاوکه را، دفاع داخل به خارج میگویند. در ادامه با سایت علم کاراته همراه باشید.

اوچی اوکه چیست

دفاع یوچی اوکه طوری طراحی شده است که بدن شما را از ناحیه بالای کمربند تا گردن، پوشش میدهد که این بخش در ورزش کاراته “چودان” نام دارد. برای اینکه بتوانید اوچی اوکه در کاراته را اجرا کنید میبایستی حالت مبتدی آنرا بیاموزید سپس ضربه اوچی اوکه را با چرخش کمر و زاویه 45 درجه رو به جلو، به صورت حرفه ای انجام دهید تا زیبایی خاصی را به این تکنیک یا حرکت القا کنید. در ادامه این مطلب از علم کاراته اموزش حرکت اوچی اوکه در کاراته را به شما  به صورت تصویری و متنی خواهیم آموخت.

 

 

اموزش اوچی اوکه در کاراته چگونه است؟!

قبل از اینکه این حرکت جذاب را به شما بیاموزیم، ابتدا باید به شما یاداور باشیم که این حرکت در سبکهای مختلف به شیوه های مختلف اجرا میگردد ولی ماهیت و اصل و پایه این تکنیک دقیقا همانطوری است که در ویدیو به شما آموختیم.

  1. در ابتدا در حالت یوی قرار میگیرد و سپس برای اجرای اوچی اوکه کیوکوشین یا سبک کنترلی دستان را به صورتی که مشتها در انتهای ارنج قرار بگیرید جایگذاری میکنید.
  2. در مرحله بعدی شما باید تنها دست زیرین خود را که در ابتدا دست چپ میباشد را برای عمل ضربه اوچی اوکه که دفاع میکند باز کنید.
  3. حین باز کردن سعی کنید دستها به مانند کشو، از زیر یکدیگر گذر کنند و سپس دست دفاع کننده خود را از ناحیه آرنج چرخانده و دست را در زاویه 90 درجه به صورتی که مچ دست روبروی شانه شما باشد باز کنید.
  4. این مراحل را به مرور تکرار کنید و بعد از اجرای روان بدن خود را حین اجرا کمی با زاویه و چرخش کمر همراه کنید.

 

شرکت در کلاس کاراته

author-avatar

درباره سعید کاشانی راد

من سعید کاشانی راد، هدفم اینه با انتشار محتوای غنی و خاص در عرصه ورزش کاراته، بتونم دانش جامعه کاراته ایران رو ارتقا بدم و به اونها کمک کنم :) برای آشنایی بیشتر با من داخل گوگل، عبارت "اینستاگرام علم کاراته" رو جستجو کن.

دیدگاهی در مورد “حرکت اوچی اوکه چیست و چه معنایی دارد؟

  1. یه بنده خدایی گفت:

    عالیه دمتون گرم تقریباً میشه گفت تنها آموزش های کاراته کنترلی هستید

    1. دقیقا عزیزمی 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.