مطالب کاراته, مطالب تخصصی ورزرش رزمی کاراته و تندرستی

11 مورد از فواید خاص ورزش کاراته را بشناسید!

فواید ورزش کاراته

فواید ورزش کاراته چیست و چرا باید کاراته را انتخاب کنیم؟

فواید ورزش کاراته مانند سایر ورزشهای رزمی دیگر خاص و منحصر به فرد است و تمام تمرکز این ورزش روی سلامت جسمانی و روحانی است تا فردی که در این ورزش فعالیت میکند اینده ای درخشانی داشته باشد و در سنین بالا دچرا مشکلات جدی نشود. در ادامه با سایت علم کاراته؛ اولین رسانه آموزش کاراته ایران، همراه باشید تا با فواید ورزش کاراته و معایب کاراته به خوبی اشنا شوید بتوانید به راحتی این هنر رزمی شرقی را که مبدا آن اوکیناوا، یکی از جزایر ژاپن است شروع کنید.

علم کاراته در مقاله ورزش کاراته چیست، به خوبی در مورد اصل و ریشه کاراته صحبت کرده است اما بهتر است در این بخش به یکسری موارد در مورد کاراته اشاره کنیم. یادتان باشد هنر رزمی کاراته یه هنر خشن نیست بلکه با انجام تمرینات این ورزش جسم و روان خود را تقویت میکنید و تمرکز خودتان بالاتر میبرید. حال وقت آن است تا شما را با 11 مورد از فواید ورزش کاراته اشنا کنیم، در ادامه با elmkarate همراه باشید.

 

ویژگی های ورزش کاراته

 

  1. ارتقا سلامت جسمانی و روحانی:

از فواید کاراته میتوان به این مورد اشاره کرد که فرد ورزشکار در طول انجام این حرکات و یادگیری حرکات کاراته به صورت ناخوداگاه و خودکار وضعیت امادگی جسمانی خود را تا حد قابل قبولی بالا میبرد و میتواند به راحتی بعضی از تمرینات پایه ای تعادلی و هماهنگی عصب و عضله را انجام دهد و در کنار آن به یک ارامش ذهنی میرسد زیرا در طول تمرین شما به ناچار تمام تمرکز و حواس خود را داخل باشگاه کاراته گذاشته اید.

 

  1. جلوگیری از اسیب های شدید مفصلی و قلبی، عروقی:

شاید این مورد در دید اول کاملا بی مورد باشد اما جالب است بدانید که وقتی شما شروع به ورزش کاراته که یک ورزش بی هوازی است و درون ان از بدنسازی رزمی استفاده میشود و نتیجه ان میشود که، بعد از حدود 2 هفته سطح سوخت و ساز بدن شما بالاتر میرود و اینجاست که سیستم تنفسی خود را در حد ابتدایی ارتقا داده اید و در کنار آن از نظر استقامت عضلانی و توان هم، بدن شما ارتقا پیدا کرده است که اگر این روند ادامه دار باشد قطعا با تقویت چشم گیر عضلات مواجه خواهید شد و نتیجه آن جلوگیری شدید از اسیب مفاصل است.

 

خرید دوره آموزشی گرم کردن 0 تا 100 (وارم آپ مستر) + پشتیبانی 30 روزه

 

  1. ارتقا اعتماد به نفس و عزت نفس:

در هنر رزمی کاراته ارتقا فرد کاراته کا به 2 صورت قابل مشاهده است که شامل: ارتقا کمربند کاراته و ارتقا مهارت های حرکتی، است. وقتی یک کاراته کا به صورت مداوم فعالیت منظم داشته باشد، یکسری بازخورد ها از طرف مربیان و افراد جامعه خواهد گرفت که غالبا مثبت میباشد و این به هنرجو کمک میکند تا به خودش ایمان بیاورد و خودش را با افراد عادی جامعه از نظر ورزشی بالاتر بداند.

 

  1. تقویت قوه تصمیم گیری:

یک کاراته کا پس از اینکه وارد مراتب بالاتر میشود با چالش های سخت و نفس گیری از جمله تمرینات و مسابقات کومیته و کاتا مواجه است که در این 2 بخش تصمیم گیری لحظه ای و اجرای حرکات بسیار تاثیر گذار میباشد. در نتیجه وقتی یک کاراته کا در این شرایط به صورت مداوم فعالیت کرده است قطعا میتواند در شرایط سخت زندگی و چالشها، تصمیمات درست تری را بگیرد و عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد.

  1. یادگیری مهارت های رزمی خاص و دفاع شخصی:

معنی ورزش کاراته همانطور که میدانید یعنی هنر مبارزه با دست خالی، که این در دید ظاهری به افراد اثبات میکند که با یادگیری مهارت های کاراته میتواند از خود و عزیزان خود محافظت کنند و در شرایط خاص حتی تکنیک های حمله ای را اجرا کنند، البته باید بدانید که اگر میخواهید به این سطح از رشد برسید میبایستی بارها و بارها با تکرار و تمرین زیاد اینسری حرکات خاص در شرایط شبیه سازی شده واقعی اجرا و پیاده سازی کنید.

 

آشنایی با ورزش کاراته

 

  1. رسیدن به تناسب اندام قابل قبول:

شما پس از شروع تمرینات کاراته در کل بدن خود تغییراتی را از نظر ارتقا توان و استقامت احساس خواهید کرد و بدنی T شکل بدست خواهید اورد اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که شما در بخشهای پایین تنه فشار بیشتری را تحمل میکنید و به همین واسطه در سنین بالا با مشکلاتی نظیر راه رفتن و جابه جایی های سریع روبرو نخواهید بود.

 

  1. یادگیری احترام و صبوری:

اگر فکر میکنید در ورزش کاراته باید به سنین بالاتر صرفا احترام گذاشت، سخت در اشتباهید زیرا، در ورزش کاراته معیاری وجود دارد که به ان مراتب کاراته گفته میشود و از رنگهای کمربند و القاب افراد قابل تشخیص است و میبایستی در هنگام ورود به دوجو و یا درخواست کردن از مقام بالا کسب اجازه کنید.

یادتان باشد در کاراته ابتدا احترام را میاموزید و موظف هستید که به افراد حاضر در انجا احترام بگذارید که اینکار کمک به همبستگی بیشتر میکند. در انتهای این بخش باید یاداور باشیم که یکسری تمرینات ذهنی و کیهون و کاتا به امر ارتقا صبوری شما کمک میکند زیرا در این بخش موانع زیادی را باید پشت سر بگذارید.

 

لباس کاراته کومیته

خرید لباس کاراته تورنادو کومیته 8 اونس صادراتی

 

  1. مناسب برای کودکان بیش فعال و ADHD:

در بسیاری از ورزشهای رزمی شما کمتر کسی را میبینید که بتواند با مشکلاتی همچون، اتیسم، اختلال روانی، بیش فعالی و مشکلات جسمی ان ورزش را تمرین کند اما، در هنرهای رزمی شرقی به خصوص کاراته این موارد به تعداد بسیار بالا قابل مشاهده است زیرا هنر کاراته به دلیل تمرینات و چارچوب قوانین محکمی که دارد افراد را وادار به صبوری و نظم میکند و همین امر تاثیر به سزایی بر روی هنرجو کاراته کا دارد.

 

  1. کنترل خشم و تخلیه انرژی:

از جذابترین فواید هنر رزمی کاراته این است که افراد فرصت استراحت های طولانی را ندارند زیرا مربی با طراحی تمرینهای خاص کاراته، هنرجویان را در 90% زمان تمرینی مشغول میکند و افراد بیش فعال و سایر هنرجویان میتوانند به خوبی انرژی خود را تخلیه کنند و اگر حس منفی در طول روز تجربه کرده باشد به واسطه تمرینا آنرا دفع کنند.

 

  1. مناسب برای اقایان و بانوان در تمامی سنین:

در بعضی از هنرهای رزمی مانند بوکس شما با محدودیت سنی روبرو هستید زیرا ممکن است اگر دیر یا زود آن ورزش را شروع کنید اسیبهای جبران ناپذیری را ببینید از این رو ورزش کاراته جزو این نوع هنرهای محسوب نمیشود و شما میتوانید به راحتی این ورزش را در هر مقطعی از سنین خود هستید شروع کنید و لذت ببرید.

البته ناگفته نماند بخش قهرمانی کاراته نیازمند استعداد یابی و بازه سنی خاص خودش را دارد که در این بخش به آن نمیپردازیم زیرا، نیاز به بررسی های بسیاری میباشد که میتوانید برای این موضوع از طریق واتساپ از ما مشاوره رایگان بگیرید.

 

دستکش کاراته اراوازا ابی

خرید دستکش کاراته آراوازا (ARAWAZA GLOVES)

 

  1. آموزش به صورت مجازی و حضوری:

امروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا از جمله نوع، امیکرون و دلتا، محدودیت ها بسیار شده است از نظر مربیان زیادی به سمت اموزش مجازی رفته اند اما شما باید به این نکته توجه کنید که اگر قرار است کلاس مجازی کاراته شرکت کنید و عضو شوید میبایستی کیفیت تمرینی فرد یا مجموعه را بررسی کنید که کار نسبتا سختی است برای همین میتوانید برای شروع ورزش به صورت مجازی از رسانه علم کاراته که اولین رسانه تخصصی اموزش کاراته مجازی در ایران است کمک بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید و درصورت رضایت وارد اینسری کلاسهای تضمینی شوید.

 

برای شروع کلاس آنلاین کاراته با مربیان مختلف کافیه روی عکس زیر کلیک کنی!

کلاس کاراته انلاین

 

در مقاله فواید ورزش کاراته چیست به چه نتیجه ای رسیدیم؟

در این مطلب از رسانه علم کاراته با مهمترین و تاثیر گذار ترین فواید کاراته اشنا شدید تا بتوانید این رشته را به صورت دقیق تر و حرفه ای تر شروع کنید و اینده خوبی را برای خود رقم بزنید. البته ناگفته نماند که معایب کاراته صرفا در بخش قهرمانی میباشد که این امر برای تمامی رشته ها صدق میکند پس اگر سوالتان این است که معایب کاراته چیست بهتر است به شما بگوییم که این ورزش رزمی ضعف های چشمگیری ندارد و شما میتوانید با خیالی اسوده به شروع این ورزش بپردازید.

راستی از فواید ورزش کاراته چه چیزهای میشه گفت لطفا کامنت کن و نظرتو در مورد این مطلب به ما منتقل کن.

author-avatar

درباره سعید کاشانی راد

من سعید کاشانی راد، هدفم اینه با انتشار محتوای غنی و خاص در عرصه ورزش کاراته، بتونم دانش جامعه کاراته ایران رو ارتقا بدم و به اونها کمک کنم :) برای آشنایی بیشتر با من داخل گوگل، عبارت "اینستاگرام علم کاراته" رو جستجو کن.

دیدگاهی در مورد “11 مورد از فواید خاص ورزش کاراته را بشناسید!

  1. سلام و خداقوت
    من ۱۸ سالمه میخوام رزمی یاد بگیرم وتا اخر ادمه بدم
    کاراته آیا ورزش خوبی هست برا من ۱۸ ساله چون علاقه زیادی دارم .

    1. سلام هادی جان اره عزیزم ولی باید بیشتر تحقیق کنی تا سبک درستی رو انتخاب کنی! اینستاگرام علم کاراته رو دنبال کن

  2. فری گفت:

    یلام من ۲۶ سالمه برای شدوع کاراته سن خوبیه? اگه شروع کردم توصیه ای نداری؟

    1. وقتت بخیر باشه بله میتونی شروع کنی و به اهداف خوبی مثل داوری، مربیگری یا حتی درک مفهوم اصلی کاراته بدست بیاری! پیشنهاد میکنم پادکست های مارو با عنوان کاراته کست رو داخل کسب باکس گوش کنی 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.